Minust
Tere!
Mina olen Sirle, Cognita keskuse psühholoog. Minu eesmärk on luua klientidega usalduslik ja professionaalne koostöö, mis arvestab iga inimese individuaalseid vajadusi ja elukogemust ning isiklikke, perekondlikke ja tööalaseid väljakutseid. Oma olemuselt olen hooliv ja empaatiline. Praktiseerin teaduspõhiseid meetodeid ja kliendikeskset lähenemist.
Mul on Tartu Ülikooli bakalaureuse- ja magistrikraad psühholoogias, sealjuures läbisin õpingute jooksul nii kliinilistele kui ka koolipsühholoogidele mõeldud ained. Psühholoogina töötan alates 2013. aastast. Selle aja jooksul olen tegelenud nii laste ja noorte kui ka täiskasvanutega.

Minu erialane kogemus algas rehabilitatsioonisüsteemis, kus keskendusin tööalase ja sotsiaalse rehabilitatsiooni teenuse klientide psühholoogilisele nõustamisele. Väikeses mahus tegelen rehabilitatsiooniteenuse klientidega tänaseni.
Jätkasin karjääriteed psühholoogina üldhariduskoolis, kus töötasin kokku seitse aastat. Töö koolis on andnud mulle kompleksse kogemuse nii laste kui ka last ümbritsevate täiskasvanute (vanemate, õpetajate) nõustamisel, samuti tiheda koostöökogemuse teiste tugispetsialistidega kohaliku omavalitsuse ja maakonna tasandil. Minu tööd haridussüsteemis tunnustati Tartumaa aasta suunaja nominatsiooni ja koolis aasta klassijuhataja tiitliga. Kuulun Eesti Koolipsühholoogide Ühingusse.
Alates 2019. aastast võtan kliente vastu erakliinikus, kus pakun psühholoogilist nõustamist ja teraapiat töötukassa või perearsti (hetkel pausil) suunamisel, koostööpartnerite (äriettevõtete) vahendusel või lihtsalt eraklientidele.
Pean väga oluliseks elukestvat õpet, erialaste teadmiste täiendamist ja enesearengut – seetõttu osalen regulaarselt konverentsidel, koolitustel ja supervisioonis. Sealhulgas olen oma teadmisi täiendanud kognitiiv-käitumisteraapia, süsteemse pereteraapia, lahenduskeskse lühiteraapia, tunnetekeskse paariteraapia, teadveloleku (mindfulness) praktikate ja motiveeriva intervjueerimise vallas. Täielikku nimekirja minu haridusteest, täiendõppest ja koolitustest ning töökogemusest näed lehekülje allosas.
Tänaseks on kujunenud minu suurimaks motivatsiooniks toetada psühholoogina just täiskasvanuid eluteel ette tulevate raskuste ületamisel ja enesearengus. Sel eesmärgil sündis ka Cognita vaimse tervise keskus. Oled väga oodatud!
Kliendid meist
Töökogemus ja haridus
2024 – | Cognita vaimse tervise keskus, psühholoog |
2019 – | Ambromed Kliinik, psühholoog |
2015 – 2015 | õppepraktika Hariduse Tugiteenuste Keskuses, koolipsühholoog |
2014 – 2021 | Luunja Keskkool, koolipsühholoog |
2014 – | MTÜ Ühiselt, psühholoog |
2018 – 2023 | Koolipsühholoog, tase 7 kutsetunnistus |
2013 – 2015 | Tartu Ülikool, psühholoogia eriala, MA |
2009 – 2013 | Tartu Ülikool, psühholoogia eriala, BA |
Erialased koolitused ja konverentsid
2025 | Põlvkondadeülene trauma | MTÜ Traumateraapia Kompetentsikeskus |
2024 | Konverents “Suitsidaalne patsient - kuidas leida tähendust ja lahendust” | Põhja-Eesti Regionaalhaigla SA |
2024 | Konverents “Psühholoogilist traumat arvestav praktika” | Sotsiaalkindlustusamet |
2024 | Konverents “Traumateadliku lähenemise toetamine haridussüsteemis” | HARNO, MTÜ Laste ja Noorte Kriisprogramm |
2024 | RFK praktiline kasutamine taastusravis ja rehabilitatsioonis | TAI |
2024 | TÄHELEPANU, ATH! - Mis see on? Kuidas diagnoosida? Kuidas ravida? | OÜ Katriito, dr K. Hüva-Laiapea |
2023 | Konverents "Intsest ja selle tagajärjed" | MTÜ Eesti SV Tugigrupid |
2022 | Teaduskonverents "Terves kehas terve teadmine" | Tartu Tervishoiu Kõrgkool |
2022 | Sissejuhatus tunnetekesksesse paariteraapiasse, 7t | Perekonsultatsioonid, R. Timofejev |
2022 | Aitamise hind | Sotsiaalkindlustusamet |
2022 | Innovatsioon, meeskonnatöö ja patsiendikesksus depressiooniravis, 3t | Tehnopol |
2020 | Lahenduskeskse lühiteraapia ja nõustamise kursus, 6EAP | M. Saari |
2018 | Koolipsühholoogia hindamisvahendite komplekti testide kasutamine, 208t | Tallinna Ülikool |
2018 | Muudatused õigusaktides: üldist tuge vajavate ja HEV õpilaste toetamine, 8t | Merlecons ja KO OÜ |
2017 | Terved ja turvalised suhted: noorte kohtinguvägivalla ennetamine, 8t | MTÜ Seksuaaltervise labor |
2016 | Motiveeriv intervjueerimine: noort toetavad valikud, 6t | Eesti Motiveeriva Intervjueerimise ja Treeningu Programm |
2016 | Ennastvigastav käitumine, 5t | OÜ Jakobson ja Rakaselg |
2016 | Emotsioonide juhtimine, 16t | Inge Tael koolitused |
2016 | EKKA sõltuvushäirete teemaline kevadkonverents, 6t | Eesti Kognitiivse ja Käitumisteraapia Assotsiatsioon |
2016 | Käitumisteraapia ja autismispektri häired, 4t | Katriito |
2016 | Uus generatsioon ja revolutsioon õpetamises, 6t | Mentor Inspira koolitused OÜ |
2016 | Märka Märke, 6t | Tartu Maavalitsus, L. Haldre, L. Kiip |
2016 | Sissejuhatus käitumisteraapiasse (ABA) autistlike ja erivajadustega lastega, 6t | Katriito |
2016 | Kriitiline juhtum lasteasutuses ja sekkumise kriisipedagoogiline mudel, 8t | Laste ja Noorte Kriisiprogramm |
2016 | Uimastiennetus ja uimastitega seotud juhtumite lahendamine koolis 5.-9. klass, 11t | TAI |
2016 | Tulemuslik juhtimine klassiruumis, 16t | Personaliekspert OÜ, K. Saue |
2016 | Digiajastu infotund, 2t | Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutus |
2015 | Sissejuhatus kognitiiv-käitumisteraapiasse, 3EAP | Tartu Ülikool |
2015 | Sissejuhatus pereteraapiasse, 90t | MTÜ Pereteraapia Instituut |
2015 | Sissejuhatus motiveerivasse intervjueerimisse, 78t | Tartu Ülikool |
2015 | Vaikuseminutite baaskoolitus, 14t | N. Jung, C. Šults |
2015 | Hüperaktiivsuse võlu ja valu kaasaegses tunnis, 8t | T. Kallavus FIE |
2015 | Milliste tegevuste kaudu “kahemehi” vähendada?, 8t | Merlecons & KO |
2015 | Laste eneseregulatsioon: valik praktilisi töövõtteid lastega tegelevatele spetsialistidele, 8t | Tartu Ülikool, A. Jakobson |
2015 | Õpilase kaasamine, 16t | TAI |